Klasičen postopek

Izdelava kalupa
Kalupe izdelujemo iz večih materialov. Prvi nanosi so iz silikonske dvokomponentne mase, ki ima minimalne skrčke po strjevanju in naredi odličen odtis. Uporabljamo tudi poliuretanske mase, želatino in tudi gel za kalupe, ki ima višje tališče. Po fleksibilnem nanosu sledi trda kapa iz mavca ali poliestra. Kalupe hranimo v skladišču, razen tistih iz želatine in gela, ki niso tako trajni. Kalup je točen zapis umetnikovega dela, zato je treba z njim ravnati prav tako kot z modelom.
Voščeni modeli
Voščene modele izdelujemo tako, da dobimo votle, voščene izdelke, ki so identični originalnem modelu. Voščen model zahteva tudi retuširanje z modelirkami in prsti, da se odpravi napake, ki so nastale pri izdelavi. V voščen model praviloma vlijemo jedro iz mavčnoopečne malte, tako je trdnejši in ga je mogoče postaviti na podlago. Varujemo se direktne sončne svetlobe, ker povzroči topljenje ali deformacije.
Livni sistem
Livni sistem se postavlja s pomočjo cevk, ki smo si jih napravili z nalivanjem voska v orodje iz aluminija. Sem spada tudi odzračevanje jedra in postavljanje distančnikov ali povezovalnikov med jedrom in zunanjo maso. Livni sistem ima dolivne kanale in odzračevalne kanale na vrhu, ali po potrebi tudi drugje. Oseba, ki postavlja kanale mora razumeti postopek v detajle ter mora biti pri tem delu zelo natančna in zbrana, saj vsaka manjša napaka lahko povzroči škodo. Zalivanje ali ometavanje z mavčnoopečno malto se izvaja v prostoru za ta namen, ker pri postopku prihaja do nezaželjenega ometavanja opreme v delavnici.
Ometavanje
Najprej se s čopičem redko malto nanese na površino voščene figure, tako se izognemo nezaželenim mehurčkom, ki se lahko tudi vlijejo iz brona in jih je treba odrezati ali odsekati, kar pa zahteva čas in ogromno potrplenja. Ometava se najprej z redkejšo malto in kasneje z gostejšo. Ponavadi sta za to potrebna dva delavca; eden meša malto, mavec in pesek z vodo, drugi pa ometava. Oba morata paziti, da sta sinhronizirana, ker je čas trjenja mavca kratek, ometavanje pa se izvaja po plasteh in vmes ni zaželeno, da se strdi na figuri oziroma skulpturi.
Zalivanje
Zalivanje poteka podobno, vendar se okoli figure postavi vogalast opaž (največkrat pa je okrogel) in se primerno gosto malto vliva v ta prostor, dokler ne zalije skulpture do vrha livnega sistema. Mavec ni agresiven in lahko delamo z njim brez rokavic.
Sušenje forme
Ometane figure imenujemo forme. Te zložimo v kopo. Kopa je prostor, v katerem dosegamo do 700°C stopinj. Tu sušimo forme toliko časa, da so popolnoma suhe in ne vsebujejo voska niti vode.
Vlivanje brona
Forme ne prenesejo, da bi v njih vlili bron na prostem, zato jih postavimo v okvirje in okoli njih zabijemo livarski pesek, ki jih drži skupaj. Forme pokrijemo tako, da zaščitimo vdor peska v odprtine, ki so namenjene vlivanju brona. Bron vlivamo po občutku, zato so potrebne dolgoletne izkušnje in ogromno znanja. Bron topimo v pečeh z loncem. Lonec je iz grafita. Bronov je več vrst; od rdečih in mehkih do rumeno belih in trdih. Praviloma vlivamo silicijev bron katerega uporablja večina livarn v Ameriki. Ta bron je zelo prožen, primeren za obdelavo in omogoča varjenje brez kakršnekoli sledi.
Čiščenje
Čiščenje jeder iz notranjosti kipa poteka z vrtalnikom, špicami za bezanje in majhnimi kladivci, s katerimi tolčemo tako, da povzročamo vibracije in sipek pesek teče ven iz skulpture. Večji kipi se čistijo podobno vendar z večjim orodjem. Ne tolčemo po površinah modelacije, ampak izbiramo območja na kanalih ali drugje, kjer ne delamo škode.
Obdelava bronastega odlitka
Ko očistimo bronast odlitek je na vrsti obdelava bronastega odlitka. S kotno rezalko odrežemo livni sitem, pri tem delu je potrebno biti dovolj zbran in natančen, da ne poškodujemo skulpture. Nato pride na vrsto kup livarskih orodij s katerimi se iz kipa odstranjuje različne deformacije, ki so nastale pri vlivanju brona. Ko odstranimo vse nepravilnosti nam ostanejo male luknjice, ki so posledica distančnikov kateri držijo jedro v formi. Luknjice previdno in natančno zavarimo in vare obdelamo tako, da ni nobene sledi. Na spodnjem delu skulpture zavarimo prečko iz inoxa v katero vrežemo navoje, ki služijo kot pritrdilo za končno pritrditev kipa na podstavek.
Peskanje
Ko je bronsat odlitek popolnoma obdelan in nima več nobene deformacije ga speskamo s peskalno napravo in s tem izenačimo ter očistimo površinski del kipa ter ga pripravimo na patiniranje. Po peskanju se na figuri bolje vidijo deformacije zato figuro popolnoma pregledamo in poravimo še kakšne morebitne napake.
Patiniranje
Je zadnji del postopka pri katirem kip dobi končno podobo. Speskan kip postavimo na podstavek iz šamota ter ga z gorilnikom začnemo greti. Grejemo ga le do določene temperature in nanj nanašamo različne kemikalije, ki na bronu različno oksidirajo. Ko dosežemo željeno patino, kip premažemo z mikrokristaličnim voskom ter ga s tem zaščitimo pred vremenskimi vplivi.